Penjats a la cala del Molí (vía ferrata)

Avuí encetem una nova singladura pel Baix Empordà, espero que d'aquí res em facin fill adoptiu. Deixant de banda aquest anhel ens centrem a la sortida d'avuí. Per primera vegada una vía ferrata (després de molt anys sense fer-ne cap).

Dades de la sortida.

Distància:   2,70km    Distància equipada:   600m    Temps:   2h30'
Dificultat:   K2/K3      Ponts:    5       Desplomes:    1

La idea de fer aquesta vía ferrata ve pel record dels passos equipats que vam realitzar el barrufet d'Eramprunyà i jo a la sortida de Morella de Montsant. Ens va agafar trempera després de fer la pujada i la baixada entre grapes, bases i cadenes. Pero la preparació d'aquesta sortida ha durat una setmana, informació de la vía, material a fer servir......

Traçat vía ferrata de la Cala del Molí (wikiloc)
Són vora les deu del matí quan hem arribat al mirador on s'inicia la via ferrata arràn de mar única a Europa. Ja hi havien força cotxes aparcats, senyal que la vía ja va ben plena. Fa un dia fantàstic, sol, bona temperatura i un bri d'aire molt agradable. Només el crit de les gavines trencan la pau. Ens equipem i preparem les càmeras i a voltar.

L'Ovellot de Canovelles i el Barrufet d'Eramprunya
Mirador de les Triadores
Fem un breu descens per un corriol envoltat de pi i de seguida arribem a l'inici del camí equipat, sortim del corriol i passem a la pedra nua dels penya segats. De moment la cosa pinta xula, a veure que en pensem a la arribada al primer pont penjant.

Javi arribant a la fi de l'escull
Ara toca passar el primer pont, pont per dir-ho d'alguna manera, perque no deixa de ser un tros de fusta entre dos roques. Passat el pont i els primers nervis hem de sortejar la zona de la Prenyada, una panxeta de roca en mig de la línea, no és complicat, però té la seva gràcia.

Pont nepalí
Aquest és el segón tram, força més complicat K3
Un cop vorejat aquesta primera banya de mar toca tornar cap a la part on sùneix amb la següent paret, Aquets és un tram fàcil i molt comode, M'aturo a fer una foto a la part més atletica del traçat, Abans però, hi ha una vía alternativa per tornar cap a l'inici per aquells que no es vegin amb forces per fer la segona part.

Ehhh¡ Que surto a les fotos
Anem pujant xino-xano fins arribar al pont nepalí més llarg del recorregut, una pujada caxonda i molt fàcil, sempre i quan no tinguis vertigen. Be, un petit esforç i ja hi som al pont, i de cop i volta, COLLONS, D'ON A SORTIT TANTA GENT¡¡¡

Mare meva, aixó sembla Les Rambles

Mare de Déu, senyor¡ Baixa si no tens feina. Quina gentada¡ en fin. Deixem passar el temps per veure si la cua s'en va, però el problema es que pel darrera també ve gent i no ens podem encantar. Es veritat, però, que la gent que fa aquest tipus de vía mai et dirà que vagis més ràpid, són conscients que és un esport que s'ha de prendre amb calma.  Encetem el segon tram.

Superat el segon tram

acabem el segon tram i ara cap amunt
Ara caminem en horitzontal cap a la sortida de la via ferrada, aquest tram final és molt cómode i ens ajuda a recuperar-nos de l'esforç anterior. Només queda una petita enfilada i ja som al punt d'inici. Una sortida molt penjada.

Tram final
panoràmica de la via ferrada