Montserrat: El camí dels Degotalls o del Magnificat

El camí dels Degotalls o del Magnificat és una de les rutes més recomenables per fer amb la canalla, planera, tranquila i ombrívola ens permet conéixer una part de Montserrat molt propera al monestir, peró, potser, menys masificada i molt més embellida.

Dades de la sortida:

Distància:     6.70km        Temps:      1h15'         Circular:      Si
Alç.màx:      731m           Alç.mín:    694m          Dificultat:    Nul·la

El segon día del 2016 aprofitem per fer un tomb per Montserrat. La idea és fer la ruta dels Degotalls o del Magnificat i visitar la basílica, el monestir i, tot aixó, fer-ho amb molta tranquilitat. No hi ha presa, així que hem quedat amb uns amics a les nou per anar fent vía cap a Monistrol i d'allà cap al monestir. Arribem al monestir a poc més de tres quarts de deu i ja veig que avuí serà un día força ventós i amb el cel trencat.

Plaça del Monestir de Montserrat
Iniciem la sortida a la plaça de la abadía, més coneguda com a Plaça de Santa María, Abans de començar la ruta en sí mateixa fem una parada a la abadía, visitem l'interior del Monestir i encenem unes espelmes sota la rajola de la Mare de Déu de Montserrat. Tornem cap a la plaça per iniciar la ruta.

Frontal del monestir
Interior de la basílica
 Baixem per les escales que ens duràn a la part baixa del conjunt arquitectónic. Anem de camí cap al Mirador dels Apóstols i d'allà, un cop creuat el carrer enfilem escales amunt on trobem l'indicador de Cami dels Degotalls i Camí del Magnificat, tot just devant del Mirador dels Apóstols. El camí és ben ample i es troba molt ben arreglat.

Inici del Camí dels Degotalls
Passem per devant d'un porticó enorme i una zona amuralada que és l'entrada al cementiri dels monjos benedictins de l'abadia. Aquest porticó està decorat amb una bassa d'aigua amb nenúfars i peixets de colors. Ara mateix ens trobem dos-cents metres per sota del Pla de la Trinitat. En aquest primer tram també trobem escultures del compositor Josep Rodoreda i Santigós i també de Jacint Verdaguer, poeta i escriptor que va compondre i escriure el Virolai. Així també trobem medallons de les diferents agrupacions sardanistes i corals que participen en els aplecs que es fan a la abadía.

Cementiri dels monjos
Inici dels Degotalls.
Ara el camí és un tram de bem be un kilómetre amb tot de maioles (ceràmica pintada) amb imatges marianes, col·locades per tot el camí. Diferents imatges de les verges de tota Catalunya donen color a la pared basàltica de les agulles de Montserrat. També trobem les fonts de Santa Escolàstica i Sant Benet.

Maioles Marianes al Camí dels Degotalls

Banc de pedra i maiola
Arribats a una creu molt primitiva de ferro ens acostem a una bauma que es troba per sota de la Plana Vella, l'altipla que s'accedeix pujant per la Canal de la Pou del Gat, un cop has fet el Camí de l'Angel desde Monistrol. Ens endinsem a la bauma i desfem el corriolet fins arribar novament a la creu. Ja queda molt poquet per arribar a la fi del camí.

Creu i Pirineus al fons
Bauma sota la Plana Vella
Celes, Nora i Clemen.....
Ja aribem a la Plaça dels Degotalls, una plana amb un antic ara de pedra al mig de la zona i una bauma ennegrida pel degoteix de l'aigua pel llarg dels segles. Unes formacions arrodonides i corcades semblan fetes per cucs gegants. Fem la foto de grup i desfem les passes fins arribar novament al monestir.

Pla dels Degotalls
Ja hem arribat i anem a sacrificar la peque¡ jajajajajaja